۴/۲۰/۱۳۹۷

ترک تحصیل ۱۵۱ هزار دختر دانش آموز در یک سال


ترک تحصیل ۱۵۱ هزار دختر دانش آموز در یک سال

به گزارش ایلنا، عباس سلطانیان (معاون آموزش دوره متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش) آمار تکان دهنده ای از ترک تحصیل دانش آموزان دختر ارائه کرده است که بسیار قابل توجه است.
او گفته است:‌‌ «بتعداد جمعیت دانش آموزان دختر که گروه سنی ۱۵ و ۱۶ ساله هستند در سال جاری، یک میلیون و هفت هزار و دو نفر است، از این تعداد دانش آموز ۸۱۷ هزار، ۹۵۹ نفر الان مشغول به تحصیل هستند. در کنار این آمار ما یک جمعیت ۱۵ و ۱۶ ساله هم داریم که در دوره‌های دیگر درس می‌خوانند یعنی بنا به دلایلی هنوز در دوره‌های متوسطه اول درس می‌خوانند، اما سنشان به دوره دوم متوسطه می‌خورد و تعداد این‌ها هم حدود ۳۷ هزار و ۹۹۹ نفر است».وی ادامه داد: اگر ما جمعیت بازمانده از تحصیل را بخواهیم محاسبه کنیم، در سال جاری یعنی سال ۹۶-۹۷ تعداد دانش آموزان دختری که در هیچ پایگاهی ثبت نام نکردند و هیچ جا مشخصاتشان ثبت نشده و اصلا دانش آموز محسوب نمی‌شوند ۱۵۱ هزار و ۴۶ نفر هستند.»
یک بار دیگر به عدد ۱۵۱هزار و ۴۶نفر توجه کنید! در عرض یک سال این فاجعه اتفاق افتاده است. متوسطش را بخواهیم می شود می شود حدود روزانه ۴۰۰دانش آموز. البته می توان دلایل این فاجعه را برشمرد. اما بی تردید دلیل اصلی فقر است و فقر. مطمئنا این دانش آموزان «خانم زاده»ها(بر وزن آقا زاده ها) نیستند. جای امروزشان را هم می شود حدس زد. یا توی خیابانها به گل فروشی مشغول شده اند و یا در  خیل لشگر کودکان کار قرار گرفته اند. آینده شان هم بسیار «روشن» است. انبوهی از این دختران که باید پشت نیمکت مدرسه بنشینند در فردایی نه چندان دور به عنوان کالایی بی مقدار سر از بازار خرید و فروش جنسی در می آورند.  
یک بار دیگر به ترک تحصیل روزانه ۴۰۰دختر دانش آموز فکر کنیم!


@salam_khiaban

هیچ نظری موجود نیست: